Paragrafen

Bedrijfsvoering

Omschrijving
Team communicatie en online adviseert en ondersteunt de organisatie bij interne en externe communicatie.

Doelstelling
Door in begrijpelijke taal en op tijd onze inwoners en ondernemers te informeren over waar we mee bezig zijn, vergroten we de betrokkenheid. Duidelijke communicatie, over bijvoorbeeld projecten of werkzaamheden, zorgt ervoor dat we inwoners en ondernemers beter informeren. We maken voor onze berichtgeving gebruik van de website, sociale media en Het Kontakt.

Activiteiten 2026

  • We maken voor iedere kern een eigen kernpagina op onze website, met (actuele, praktische en sociale) informatie die relevant is voor die kern.
  • In 2026 zorgen we ervoor dat 95% van de webpagina’s digitaal toegankelijk is. Dat betekent dat iedereen, ook mensen die bijvoorbeeld slechtziend, slechthorend of kleurenblind zijn, de webpagina’s kunnen gebruiken om informatie op te halen.
  • We verhogen het totaal aantal unieke bezoekers op de gemeentelijke website met 15% ten opzichte van 2025 én met 5% voor de bezoekers van de pagina ‘Plannen en projecten’. Wij doen dit door structureel in onze berichtgeving via gemeentelijke kanalen te verwijzen naar relevante pagina’s op onze website.
  • We zorgen voor een groei van het aantal volgers op de gemeentelijke sociale mediakanalen (Facebook, Instagram en LinkedIn) van 10.100 naar 11.110 (gemiddeld 10%). Dit doen we door in onze berichtgeving op de website en in de krant regelmatig te verwijzen naar de gemeentelijke sociale mediakanalen. Daarnaast kennen we de verschillen in de sociale mediakanalen. Daardoor kunnen we onze berichten nog beter afstemmen op het juiste sociale mediakanaal en weten we welke doelgroep we via welk kanaal bereiken. Door hier beter op in te spelen, verwachten we dat het aantal volgers gaat stijgen.
Deze pagina is gebouwd op 10/07/2025 11:57:56 met de export van 10/07/2025 11:25:21